Tekst og foto: Mia Langås Flåta
-Vi gleder oss fantastisk mye, sier en entusiastisk festsjef, Leif Fosselie.
– Billettene var utsolgt allerede i januar-februar, så nå er vi virkelig klare for å komme i gang.
Over 30 000 billetter er solgt. I fjor var det 26 000, så dette er en festival som stadig blir mer populær. I forhold til Quartfestivalen som fant sted tidligere denne uka, hvor det var i overkant av 10 000 innom hver dag, blir det altså 5000 flere per dag på Palmesus.
-Quartfestivalen er definitivt ingen konkurrent, jeg har en flott og nostalgisk følelse for Quarten, sier Palmesus-festsjefen.
Målgruppa på Palmesus er 20 – 40 år.
-Vi bruker bevisst samarbeidspartnere som vi vet preger livet til målgruppa vår for å lettere kunne nå frem til dem. Sony, MTV og Norsk Tipping, er noen av dem vi fronter Palmesus gjennom, sier Fosselie.
Til tross for at været ikke er det beste denne helgen, skal ikke det sette noe stopper for festivalen.
Bilder fra festivalen legges ut på Instagram. Følg smismediehus.